Implementatie
Om een beeld te geven van onze implementatie schetsen we hieronder het proces. We denken met je mee en kunnen bij de meeste organisaties al binnen 1 week live.
Laatst bijgewerkt
Om een beeld te geven van onze implementatie schetsen we hieronder het proces. We denken met je mee en kunnen bij de meeste organisaties al binnen 1 week live.
Laatst bijgewerkt
Welkom bij Assetmaps! Om jullie optimaal van start te laten gaan, richten wij een eigen Assetmaps-omgeving in, volledig afgestemd op jullie organisatie. Hieronder beschrijven we de stappen die we nemen tijdens de technische onboarding, inrichting en begeleiding. We kijken altijd per organisatie welk implementatieplan het beste past. Onderstaande is een voorbeeld van een mogelijk implementatieplan.
Om de onboarding soepel te laten verlopen, vragen we jullie om:
Een Excel-lijst aan te leveren met vastgoedlocaties en bijbehorende gegevens
Jullie logo (bij voorkeur in .svg of .png)
Eventueel een huisstijlhandboek of kleurcodes
Input voor gewenste tabbladen, informatievelden en filters (indien al bekend)
We creëren een aparte, beveiligde Assetmaps-omgeving (met tweestapsverificatie) voor jullie organisatie. Deze bevat onder andere:
Een eigen URL:
Jullie bedrijfslogo
Jullie huisstijl en kleuren
De omgeving bevat standaard:
Een uitgebreide set datalayers van heel Nederland
Integraties met onder andere Google Streetview, obliekbeelden, BAG, Kadaster, EP-online (E-labels), Ruimtelijke Plannen, Klimaateffectatlas, CBS, en meer
Jullie vastgoedlocaties worden op de kaart weergegeven op basis van een aangeleverde Excel-lijst. Wij verzorgen:
Automatische geocodering van adressen
Controle of alle locaties correct op de kaart staan
Structurering van informatievelden en koppeling aan de juiste objecten
NB: Jullie controleren zelf de data op juistheid binnen Assetmaps.
Alternatieve databronnen: Naast handmatige aanlevering via Excel ondersteunen wij ook:
Import van CSV-bestanden via (S)FTP-servers
Koppelingen met externe systemen zoals ERP-, FMIS- of CRM-software via API-integraties
De vastgoeddata wordt logisch gegroepeerd in overzichtelijke tabbladen, zoals:
Gebouwgegevens
Contactinformatie
Contracten
Inspecties
Zo blijft alle informatie inzichtelijk en goed gestructureerd.
Om snel en gericht door de vastgoeddata te kunnen zoeken, stellen wij handige filters in. Denk aan filters op:
Locatie
Vastgoedtype
Status
Bouwjaar
Organisatiespecifieke kenmerken
Assetmaps ondersteunt flexibel gebruikersbeheer, afgestemd op verschillende rollen en rechten.
Gebruikersregistratie via een beheerportaal
Ondersteuning voor Single Sign-On (SSO) via onder andere Microsoft Entra ID (voorheen Azure AD) voor veilige toegang via jullie bestaande login-structuur
Voor snel inzicht op hoofdlijnen maken we een interactief dashboard aan met onder andere:
Aantallen per vastgoedtype of regio
Belangrijke signaleringen of aandachtspunten
Dit dashboard biedt realtime overzicht voor management en beleid.
Om ervoor te zorgen dat iedereen vlot en effectief met Assetmaps aan de slag kan, verzorgen wij:
Een online of fysieke gebruikersinstructie (voor eindgebruikers én beheerders)
Een duidelijke handleiding of instructievideo's
Optioneel: een train-de-trainer sessie voor intern kennisbeheer
Hiermee zorgen we voor een soepele ingebruikname en optimaal gebruik van alle functies.
Na oplevering blijven we actief betrokken om het gebruik en de werking te optimaliseren:
Evaluatiegesprek om wensen en verbeterpunten te bespreken
Toegang tot onze supportdesk voor vragen of ondersteuning
Doorontwikkeling op maat als er aanvullende behoeften zijn
Laat het ons weten! We denken graag met jullie mee over maatwerk, extra integraties of toekomstige uitbreidingen.